۱۳۹۳ فروردین ۶, چهارشنبه

کیس پناهندگی
safemigrant۱۸:۱۸ 0 نظرات



در این گفتار سعی می کنم شما را آشنا به پناهندگی کنم بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با پروسه پناهندگی توقعات بی جا دارند یا یک هیولا از پروسه گرفتن شهروندی ( ملیت ) از یک کشور پیشرفته را برای خود ساخته اند و فکر می کنند این کار غیر ممکن است.
چه کشوری را برای زندگی انتخاب کنیم؟

شاخص زندگی بهتر براساس مواردی مانند وضعیت مسکن، درآمد، شغل، وضعیت اجتماع، آموزش، محیط زیست، مشارکت اجتماعی، بهداشت، رضایت از زندگی، ایمنی و تعادل بین کار و زندگی بدست آمده است
بهترین کشورهای جهان بر اساس این موارد استرالیا، سوئد، کانادا، نروژ، سوئیس، آمریکا، دانمارک، هلند، ایسلند، بریتانیا، نیوزلند، فنلاند، اتریش، لوکزامبورگ،‌ایرلند، بلژیک، آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسپانیا، ژاپن، جمهوری چک، ایتالیا، اسرائیل، لهستان، جمهوری اسلواکی، ‌کره‌جنوبی، پرتغال، مجارستان، یونان، استونی، روسیه، برزیل، شیلی، مکزیک و ترکیه هستند ایران در این رتبه 72 و افغانستان رتبه 112 را داراست.
تنها مزیت ایران و افغانستان نسبت به دیگر کشورها، بزرگ شدن ما در اینجا و داشتن خانواده و دوست در این کشور ها است.
پناهندگی چیست؟

هنگامیکه فردی بدلیل بیان عقاید و دیدگاههای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خوداز طرف حکومت و جامعه، مورد تهدید جانی و مالی قرار گیرد و برای حفظ جان خود و عقایدش مجبور به ترک کشور نماید و از نظرجوامع بین المللی و حقوق بشری مورد تایید واقع شود؛ پناهنده محسوب می شود. پناهندگی شامل درگیریهای قومی، مذهبی ، نژادی ، اجتماعی ، سیاسی می باشد.

پناهنده کیست؟

پناهنده به فردی گفته می‌شود که به کشور دیگری برای زندگی و کار پناه می‌برد.
علتهای که باعث اجبار فرد به ترک خانه و کاشانه می‌شوند، می‌توانند اینها باشند: تعقیب و نقض حقوق بشر، کشمکشهای قومی، حوادث طبیعی همچون خشکسالی، زلزله، سیل، توفان و مانند اینها، و یا فقر و تهی دستی و غیره.

چرا بقیه می گویند پناهندگی اشتباه بزرگی است و پناهنده ها بیچاره اند؟

شما زمانی که وارد یک کشور می شوید و درخواست پناهندگی میکنید در طی 2 مصاحبه که اولی کتبی و دومی شفاهی است باید با مدارک و صحبت های خود ثابت کنید که پناهنده هستید. تا زمانی که این را به افسرتان ثابت کنید شما هیچ حقی به عنوان یک شهروند ندارید یعنی در واقع تنها نمی توانید قانونی کار کنید و اگر در طول مصاحبه حرف های خوبی برای گفتن نداشته باشید رد می شوید و گاها به ایران دیپورت می شوید.
برخی از افراد از کوه ها و قاچاق به کشورهای دیگر می روند که گاها در راه ها کشته می شوند و مورد تجاوز قرار می گیرند.
پس با توجه به مطالب بالا نبود اطلاعات کافی و ورود غیر قانونی از زمین و دریا به کشور مقصد دلیلی است که پناهندگی را به کابوسی تبدیل می کند.

فرق بین پناهجو و پناهنده چیست؟

کسی که ادعا می کند پناهنده است پناهجو نامیده می شود و کسی که در مصاحبه ها ثابت می کند که پناهنده است و قبولی می گیرد پناهنده نامیده می شود. یک پناهجو در بیشتر کشورهای جهان حق کار قانونی ندارد و به صورت غیرقانونی کار می کند اما یک پناهنده از همه حقوق یک شهروند به جز رای برخوردار است. اصولا پس از 3 تا 5 سال بعد از پناهنده شدن تابعیت یا ملیت کشوری که به آن پناهنده شده اید را می گیرید.

کجا درخواست پناهندگی دهیم؟

شما می توانید در تمام کشورهای جهان به جز کشور خودتان در خواست پناهندگی دهید. هر چه کشور ثروتمند تری را انتخاب کنید بهتر است. در کل به نوبت 1- ایالات متحده آمریکا 2- کانادا و انگلستان 3- اتحادیه اروپا و استرالیا
4-ترکیه ، مالزی

یو ان یا سازمان ملل چیست؟

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (با سر نام یو ان اچ سی آریکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل است که در ژنو سوئیس واقع شده‌است. این دفتر در ۱۴دسامبر سال ۱۹۵۰ جهت محافظت و حمایت از پناهندگان و یاری رساندن در امر بازگشت یا اسکان مجدد آنها تاسیس شد. این سازمان در ترکیه و مالزی وجود دارد شما در ترکیه و مالزی به این سازمان مراجعه می کنید و پس از قبولی بعد از حدود 1 تا 2 سال به آمریکا ، کانادا یا استرالیا فرستاده می شوید.

چه مدت طول می کشد تا کار ما را سازمان ملل انجام دهد؟

از ثبت نام تا رسیدن به یک کشور مناسب حدود 1 تا 2 سال طول می کشد.

پروسه کاری سازمان ملل چیست؟

این پروسه شامل:
1-     ثبت نام
2-     انگشت نگاری
3-     مصاحبه با پلیس
4-     مصاحبه کتبی با سازمان ملل
5-     مصاحبه شفاهی با افسر سازمان ملل
6-     قبولی
7-     ارسال پرونده به سفارت
8-     مصاحبه با کارمند سفارت
9-     قبولی
10-مدیکال: آزمایش پزشکی و آشنایی با قوانین کشور مقصد
11-پرواز


کیس راه چیست؟

شما چگونه از کشورتان خارج شده اید و چطور در حالی که جانتان در خطر بوده اید دستگیر نشده اید؟ این ها سوالاتی است که شما باید به آن ها پاسخ دهید و به این توضیح، کیس راه می گویند.

چگونه ویزا بگیریم؟

برای گرفتن ویزا از کشورهای پیشرفته شما باید ثروت قابل توجهی داشته باشید که با اسناد و مدارک آن را به سفارت ثابت کنید. بهتر است به جای درگیری با این مشکلات گرفتن ویزا و پاسپورت را به ما بسپارید.

چرا از راه های غیر پناهندگی وارد نشویم و چرا پناهندگی بهترین گزینه است؟

شما از راه تحصیلی ازدواج و ... اقامت کشورها را برای مدت کوتاهی بدست می آورید و هر زمان تحصیلاتان تمام شود یا اگر طلاق بگیرید به کشورتان اخراج می شوید.

چگونه به یک کشور وارد شویم؟

اگر شما به یک کشور پیشرفته وارد شوید مراحل کاری سازمان ملل را نخواهید داشت و سریعتر ملیت آن کشور را به دست می آورید با کمک ما به راحتی به کشور مورد نظر می رسید.
چرا کیس مهم است؟

اگر در مصاحبه رد شوید آواره می شوید و گاها به کشورتان دیپورت می شوید
چه عواملی کیس را قوی می کند؟
1-     مدارک و مستندات دادگاه که نشان می دهد جان شما در خطر است
2-     تاییدیه از فعالین سیاسی و اجتماعی
3-     خروج غیرقانونی از کشور
4-     اتفاقی که برای شما در کشورتان افتاده است مثل زندان و ...
از کجا شروع کنیم؟


شما می توانید هم اکنون استارت بزنید و وکلای با تجربه ما می توانند شما را در گرفتن پناهندگی یک کشور مناسب کمک کنند. هزینه کل برای تهیه مدارک لازم و کیس مورد نظر برای قبولی پناهندگی شما تنها 1000 دلار می شود. برای شروع پروسه فرم درخواست را پر کنید.
About The Author Ali Bajwa Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore. Magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Facebook and Twitter

0 نظرات

ارسال یک نظر